Audyt SEO – dlaczego jest ważny i co powinien zawierać?

 In Uncategorized

Bez względu na to czy działasz w branży medycznej, kosmetycznej, farmaceutycznej, czy innej, z pewnością nieraz słyszałeś o audycie SEO. Dlaczego wspomniany audyt jest tak ważnym elementem promocji w sieci? Jakie informacje uwzględnia? Czy warto zdecydować się na audyt darmowy, czy płatny? O tym poniżej. Zachęcamy do lektury!

Czym jest audyt SEO?

Zacznijmy od definicji. Audyt seo strony internetowej to szczegółowa analiza, która obejmuje weryfikację widoczności witryny, jakości optymalizacji technicznej, contentu, błędów, linków wewnętrznych i zewnętrznych. Audyt wykazuje różnego typu błędy, wyznacza kierunek działań i umożliwia przygotowanie skutecznej strategii.

Audyt SEO przeprowadzany jest przez specjalistów ds. pozycjonowania i najczęściej jest to działanie wykonywane w ramach umowy SEO. Możliwe jest także zamówienie samego audytu, bez konieczności rozpoczynania wielomiesięcznej współpracy.

Po zakończeniu audytu, właściciel witryny otrzymuje kilkudziesięciostronicowy plik, podzielony na logiczne sekcje. Plik zawiera zarówno różnego typu informacje, jak i grafiki, wykresy, tabele i inne przydatne materiały.

Co dokładnie znajdziesz w audycie seo?

Audyt seo omawia różne elementy strony www, porusza kwestie, które mają wpływ na widoczność witryny w wynikach organicznych oraz na satysfakcję użytkowników. Jakie dokładnie informacje uwzględniane są w audycie?

Podstawowe informacje na temat widoczności w wynikach organicznych

Pierwsza część audytu omawia zwykle aktualną widoczność strony www bądź sklepu e-commerce. Weryfikowane są takie kwestie, jak pozycje głównych fraz kluczowych, wysokość ruchu organicznego, największe wzrosty i spadki. Taka weryfikacja w doskonały sposób pokazuje, w jakim miejscu znajduje się promocja kliniki, gabinetu stomatologicznego czy sklepu e-commerce.

Content – jakość, oryginalność, przydatność dla odbiorców

Content to najważniejszy czynnik rankingowy Google, a także element mający bardzo duży wpływ na satysfakcję użytkowników. Jakość treści, grafik i innych form contentu musi więc spełniać jak najwyższe standardy. Podczas audytu, weryfikowane są takie kwestie, jak:

  • Duplikacje wewnętrzne i zewnętrzne – konieczne jest błyskawiczne usunięcie takich treści.
  • Unikalność – czy treści wyróżniają się oryginalnością i zawierają unikalne wnioski, czy stanowią wyłącznie powielanie informacji znajdujących się w różnych źródłach?
  • Jakość – czy teksty są merytoryczne, poprawne pod względem językowym, czy wyczerpują dany temat?
  • Przydatność dla odbiorców – czy teksty stanowią odpowiedź na potrzeby klientów? Czy są trafne i użyteczne?

Profesjonalne agencje, między innymi Media Marketing nie zatrzymują się wyłącznie na analizie treści, ale też udzielają wskazówek dotyczących optymalizacji.

audyt seo

audyt seo

Linki zewnętrzne i wewnętrzne

Zarówno linki wewnętrzne, jak i zewnętrzne, odgrywają ważną rolę w procesie pozycjonowania – audyt weryfikuje jakość link buildingu. Jeśli chodzi o linki zewnętrzne weryfikowane są takie kwestie, jak:

  • liczba linków,
  • stosunek liczby linków z atrybutem dofollow do nofollow,
  • jakość źródeł, z których pozyskiwane są linki,
  • różnorodność źródeł, z których pochodzą linki.

Audyt linków wewnętrznych to między innymi:

  • struktura linkowania (architektura informacji),
  • anchor teksty (poprawność przygotowania odnośników, sprawdzenie, czy nie występuje keyword stuffing),
  • identyfikacja uszkodzonych linków (tzw. broken links),
  • identyfikacja przekierowań (np. 301, 302), które mogą prowadzić do utraty mocy SEO,
  • występowanie osieroconych linków, a więc podstron, na które nie kieruje żaden odnośnik,
  • linki umieszczone w menu, w stopce, na stronie głównej.

Weryfikacja poprawności optymalizacji technicznej

Przejdźmy teraz do optymalizacji technicznej – to dość obszerna, zwykle najdłuższa część audytu. Weryfikacji poddawane są takie kwestie, jak:

  • architektura witryny,
  • liczba zaindeksowanych podstron, błędy indeksacji,
  • prędkość ładowania strony www,
  • poprawność optymalizacji pliku robots.txt,
  • struktura adresów url,
  • poprawność znaczników HTML,
  • obecność znaczników H1–H6,
  • użycie danych strukturalnych (schema.org),
  • nadmiarowy lub zduplikowany kod,
  • certyfikat ssl,
  • poprawność metadanych,
  • kanibalizacja treści na stronie, użycie tagu canonical.

Audyt SEO – część końcowa

Końcowa część audytu to podsumowanie i wnioski. Mogą też pojawiać się tutaj informacje dotyczące błędów, elementów, które nie zostały wymienione we wcześniejszych sekcjach.

Profesjonalny audyt seo – co jeszcze w nim znajdziesz?

Profesjonalny audyt SEO, oprócz analizy strony www, zawiera również wskazówki i wstępny plan działania. W pliku zwykle znajdują się wytyczne dotyczące najpilniejszych prac, treści, jakie warto przygotować, (na przykład artykułów, opisów, sekcji FAQ), zmian z zakresu optymalizacji technicznej.

Czy warto zdecydować się na audyt darmowy, czy płatny?

Możesz zdecydować się na audyt płatny lub darmowy. Obie opcje mają własne wady i zalety.

  • Darmowy audyt SEO to przede wszystkim brak kosztów. Musisz jednak wiedzieć, że taka analiza uwzględnia wyłącznie podstawowe informacje na temat strony.
  • Płatny audyt związany jest z wydatkiem, ale obejmuje szczegółową weryfikację strony www lub sklepu e-commerce. Specjaliści analizują każdą sekcję strony, weryfikują błędy, content, linki, metadane, kwestie techniczne.

Podsumowanie

Audyt SEO to analiza strony www bądź sklepu e-commerce. W pliku audytowym znajdują się informacje dotyczące ogólnej widoczności strony www, jak i contentu, linków zewnętrznych i wewnętrznych, optymalizacji technicznych. Audyt wskazuje kierunek działań optymalizacyjny, jest podstawą w procesie przygotowywania strategii pozycjonowania.

 

Recent Posts
czy pozycjonowanie jest trudnewebinary w branży medycznej