Być albo nie być w Google?

Jakiś czas temu przekonywaliśmy czytelników naszego bloga o tym, że prowadząc swój gabinet lekarski lub prywatną praktykę, warto mieć stronę internetową. To często pierwsza wizytówka lekarza, z którą mają do czynienia Pacjenci. Znacznie ważniejsza niż szyld samego gabinetu! Zasięg informacyjny strony internetowej jest nieograniczony, a wcale nierzadką praktyką jest, że Pacjenci przybywają do doskonałego specjalisty nawet z innych miast.

Wyświetlanie Twojej witryny

Zakładamy, że Twoja strona internetowa już została stworzona (jeśli nie – skontaktuj się z nami, pomożemy Ci w tym). Wprowadzono do niej opis usług, dane kontaktowe, galerię, cennik. Świetnie – to doskonały start! Po wpisaniu adresu www strona wyświetla się jak należy, co napawa Cię satysfakcją. Tak trzymać! Nie spocznij jednak na laurach – poprawne wyświetlanie się strony www oznacza, że technicznie i wizualnie została dopracowana. Oznacza też, że trafią na nią Ci, którzy znają jej adres, a to zaledwie ułamek wszystkich potencjalnie zainteresowanych Twoimi usługami osób.

Internetowe być albo nie być

W tym miejscu pojawia się pierwsza prawdziwa przeszkoda komunikacyjna w dotarciu z Twoimi usługami do potencjalnych Pacjentów – Google nie widzi strony. A jak nie widzi jej Google to tak, jakby nie widziało jej 98% Twoich potencjalnych Pacjentów – bo tyle osób statystycznie korzysta z tej najpopularniejszej wyszukiwarki. W zasadzie to tak, jakby nie było Cię w z Twoją firmą w internecie w ogóle. Google to monopolista i nic na to nie poradzisz.

Widoczność w Google

Zauważenie strony przez Google trochę trwa, czasami kilka, a częściej kilkanaście miesięcy, a nawet – bez odpowiedniego wsparcia pozycjonującego – 2-3 lata. Wyjątkiem mogą być strony gabinetów w bardzo małych miejscowościach, gdzie nie ma konkurencji wśród lekarzy, a co za tym idzie, nie ma konkurencyjnych stron internetowych.

Jak pacjenci szukają w internecie?

Jak sprawdzić, czy Pacjenci znajdą Twoją stronę w Google? Jeśli Twoja strona jest nowa, nie musisz sprawdzać: nie znajdą. Aby się o tym przekonać, postaw się w ich sytuacji, postaraj się wcielić w rolę i wypisz minimum kilkanaście fraz, które jako pierwsze nasuwają Ci się przy poszukiwaniu takiego lekarza specjalisty. Najpopularniejsze frazy zawierają zawsze nazwę specjalizacji lekarskiej, nazwę choroby oraz nazwę miasta (dzielnicy). Często pojawia się przymiotnik „dobry”.

Przykłady:

dobry ortopeda Poznań, chirurg dziecięcy Gdańsk, leczenie żylaków Łódź, laryngolog Warszawa Wola.

Następnie po kolei wpisz te frazy w okno wyszukiwania Google lub w pasek przeglądarki i zanotuj, na której stronie pojawi się link do Twojej witryny. Jeśli nie ma Cię na pierwszej lub co najwyżej na drugiej stronie (czyli wśród 20 najpopularniejszych wyników wyszukiwania), uznajemy, że Pacjenci po prostu Cię nie znajdą.

Bezpłatny raport z wyszukiwań i nie tylko

Jako lekarz jesteś w ciągłym biegu i to całkiem zrozumiałe, że możesz nie mieć czasu na zajęcie się testowaniem widoczności Twojej strony w Google. Ponieważ jednak dbanie o wysoką pozycję firmy w Google w dzisiejszych czasach jest absolutnym must have każdego przedsiębiorcy czy usługodawcy, każda dobra firma oferująca usługi pozycjonowania, przetestuje widoczność Twojej strony za Ciebie i dostarczy darmowy raport o stronie – bez konieczności podejmowania dalszej współpracy, bez zobowiązań. W raporcie, oprócz wskazanych pozycji na konkretne frazy, zawarta powinna być także informacja o tym, jak roboty Google widzą Twoją stronę internetową, jaki jest wiek domeny, liczba zaindeksowanych podtron do Twojej witryny, liczbę zaindeksowanych linków do witryny, czas wczytywania się strony, stosunek treści do ilości kodu źródłowego i wyświetlanie na urządzeniach mobilnych. Po analizie Twojej strony dobrzy pozycjonerzy przekażą informację o wadach i zaletach witryny oraz zaproponują odpowiednie rozwiązania.

Wybór firmy pozycjonującej

Trzeba mieć świadomość, że dobra pozycja w Google jest gwarancją widoczności strony i mało który przedsiębiorca jest w stanie samodzielnie tak zarządzać stroną, aby wypozycjonować ją wysoko. Warto powierzyć tę pracę ekspertom. Wybierając firmę pozycjonującą zwróć uwagę na to, czy:

  • dostarczy Ci bezpłatny raport
  • przygotuje zróżnicowaną ofertę cenową
  • dostosuje ofertę do Twojego budżetu
  • obsługuje już Klientów z Twojej lub podobnej branży
  • ma dobre opinie wśród innych Klientów
  • może zaproponować Ci pakiet działań dodatkowych w związku z promocją w internecie – zawsze lepiej powierzyć całokształt prac jednemu wykonawcy niż rozdrabniać się na kilku

Powodzenia w zdobywaniu pierwszej pozycji!

Recent Posts