Wideo marketing dla medycyny – możliwości i zalety

 In porady dla lekarzy

Wideo marketing stał się nieodłącznym elementem strategii marketingowych wielu branż, w tym także branży medycznej. Profesjonalne nagrania umożliwiają omówienie wielu zagadnień, prezentację kliniki i personelu, są sposobem na zwiększenie świadomości odbiorców. Jakie rozwiązania z zakresu contentu wideo sprawdzą się w przypadku branży medycznej? Jakie działania mogą podjąć kliniki i gabinety? O tym poniżej!

Wideo marketing w branży medycznej – jakie masz możliwości?

Wideo marketing w branży medycznej? Możliwości jest dość wiele, a ostateczny wybór uzależniony jest od rodzaju działalności oraz od obranych celów marketingowych. Wyróżniamy następujące opcje:

Filmy edukacyjne

Nagrania o charakterze edukacyjnym to pierwsza z możliwości. Ciekawe wideo zwiększy świadomość pacjentów, wprowadzi ich w świat stomatologii, medycyny estetycznej i innych dziedzin. W nagraniu można przedstawić zasady higieny jamy ustnej, opowiedzieć, jak dbać o cerę, przybliżyć działanie układu nerwowego, pokarmowego, wprowadzić odbiorców w świat anatomii. Możliwości jest wiele. Pomyśl, jakie zagadnienia mogą zainteresować Twoich odbiorców, a następnie przygotuj ciekawy materiał.

Prezentacje zabiegów

Wideo prezentacje są doskonałym sposobem na przekazanie Pacjentom informacji na temat różnego typu zabiegów, np. biostymulacji skóry. Specjalista wyjaśniający, jakie są wskazania i przeciwwskazania do zabiegu, mówiący o przygotowaniach i przebiegu terapii z pewnością wzbudzi zainteresowanie. Wypowiedzi lekarzy medycyny, kosmetologów, fizjoterapeutów i innych specjalistów sprawią, że Pacjenci zyskają pewność, że informacje są wiarygodne. Co więcej, omówienie zabiegów w formie wideo, zaprezentowanie, nawet częściowe, różnych procedur to przystępny sposób przekazywania informacji.

Testymoniale w formie wideo

Wideorecenzje, nagrania, w których pacjent opowiada o zabiegu, emocjach z nim związanych i oczywiście efektach, to kolejna z możliwości.
Posłużmy się przykładem. Pacjent kliniki stomatologicznej, który zdecydował się na licówki, może opowiedzieć, czy zabieg spełnił jego oczekiwania, wspomnieć o samopoczuciu w klinice oraz o tym, czy wykonana przez zespół praca spełniła jego oczekiwania.

Wideoprezentacja kliniki

Zdecydować się można także na wideo, w którym zaprezentowany zostanie personel medyczny, gabinet, przestrzeń, w której pracują specjaliści. Przykładem może być klinika piękna i nagranie pokazujące przestrzeń, w której odbywają się zabiegi, recepcję, specjalistów różnych dziedzin. Takie wideo to sposób, by wprowadzić pacjentów do swojego świata, pokazać placówkę od kuchni, zwiększyć wiarygodność.

Webinary i transmisje na żywo

Dużym powodzeniem cieszą się także interaktywne formy wideo, webinary, livy. Taki content może skupiać wokół różnych zagadnień – począwszy od wskazówek dotyczących pielęgnacji czy diety, po zdrowy styl życia, anatomię, różnego typu dolegliwości. Plusem takich nagrań jest możliwość interakcji z pacjentami, sesje Q&A, w których specjalista odpowie na pytania odbiorców.

Dlaczego warto inwestować w wideo marketing?

  • Wideo jest jedną z najbardziej angażujących form contentu, przyciąga uwagę odbiorców, podkreśla profesjonalizm.
  • Nagrania można umieścić na stronie internetowej, w social mediach, na YouTube. Pozwoli to na dotarcie do odbiorców różnymi drogami.
  • Warto też podkreślić, że wideo content jest doceniany nie tylko przez Pacjentów, ale także przez roboty Google. Profesjonalne wideo mają szanse na uzyskanie topowych pozycji w sieci.

Elementy skutecznego wideo medycznego

Należy jednak pamiętać, że aby odbiorcy faktycznie zainteresowali się nagraniem, musi ono spełniać określone standardy. Poniżej kilka wskazówek.

  • Treści powinny być w pełni zrozumiałe, dopasowane do odbiorców, którzy nie mają wykształcenia medycznego.
  • Ważna jest jakość dźwięku i obrazu, troska o detale. Obraz powinien był ostry, dźwięk wyraźny, a ewentualne zakłócenia zredukowane.
  • Warto zadbać także o napisy i transkrypcję, dzięki temu nagranie będzie dostępne dla większej liczby odbiorców.
  • Jak długo powinno trwać nagranie? Oczywiście wszystko zależy od tematu, skup się jednak na tym, by nie trwało zbyt długo. Długie filmy mogą znudzić odbiorców. Jeśli zagadnienie jest obszerne, rozbij je na kilka części.

Podsumowanie

Wideo marketing w branży medycznej – o ile jest prowadzony w prawidłowy sposób i zgodnie z obowiązującymi przepisami, np. dotyczącymi zakazu reklamy, może przynieść wiele korzyści. Za pomocą wideo moża zwiększyć świadomośc pacjentów, omówić różnego typu terapie, zaprezentować personel i klinikę. Nagrania można umieścić na stronie www, w social mediach, na YouTubie.

Recent Posts
Blog medycznyreklama wybielania zębów