Reklama medycyny estetycznej w Internecie – Profil Firmy w Google

 In porady dla lekarzy

Profil Firmy w Google to doskonały sposób na promocję w sieci kliniki medycyny estetycznej. Jest to narzędzie bezpłatne, które umożliwia na interakcję z odbiorcami oraz pozwala na uzyskanie dodatkowej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Jakie konkretnie opcje Profilu Firmy w Google są szczególnie ważne dla kliniki medycyny estetycznej?

Profil Firmy w Google a medycyna estetyczna

Profil Firmy w Google to bezpłatne narzędzie, dające wiele korzyści. W przypadku kliniki medycyny estetycznej, która należy do biznesów lokalnych, jest szczególnie przydatne. Przeanalizujmy dostępne funkcje i płynące z nich korzyści.

Pozyskiwanie opinii i odpowiedzi na komentarze

Znaczenie opinii klientów jest coraz większe. Pozyskiwanie wiarygodnych rekomendacji powinno więc być ważnym punktem Twojej strategii e-marketingowej. Profil Firmy w Google umożliwia osobom, które odwiedziły Twoją klinikę, ocenienie jakości usługi. Użytkownik może ocenić zabieg, zachowanie personelu, atmosferę, ceny – każdy element. Możliwe jest przydzielenie odpowiedniej liczby gwiazdek (od jednej do pięciu), napisanie komentarza, dodanie zdjęcia.

Ty natomiast, możesz odnieść się do wpisu odbiorcy. Podziękować lub, w przypadku negatywnego odzewu, odnieść się do sytuacji i zaproponować rozwiązanie. Regularne odpowiedzi, przygotowanie z zaangażowaniem, zwiększą zaufanie odbiorców, pokażą, że zależy Ci na ich zdaniu.

W branży beauty, w której zaangażowanie personelu, atmosfera w klinice, proces doboru zabiegów i finalne efekty są bardzo ważne, rekomendacje mają szczególną moc.

Publikacja wpisów o różnej tematyce

Jedną z opcji na Profilu Firmy w Google jest publikacja wpisów o długości do 1500 zzs. Takie wpisy mogą obejmować zróżnicowaną tematykę, skupiać na edukacji pacjentów, budowie wizerunku, informowaniu o nowościach i promocjach. Poniżej kilka inspiracji.

Wpisy edukacyjne

  • Jak przygotować się do zabiegu medycyny estetycznej?
  • Mezoterapia igłowa czy mikroigłowa?
  • Endermologia – kiedy jest dobrym rozwiązaniem?

Promocje i oferty specjalne

  • Zadbaj o siebie przed sezonem letnim – specjalne rabaty na modelowanie sylwetki!
  • Pakiet dla par – wspólnie dbajcie o urodę! Rabaty na zabiegi dla dwojga.
  • Program lojalnościowy – zbieraj punkty i korzystaj z darmowych zabiegów.

Wpisy inspirujące i wizerunkowe

  • Metamorfozy naszych pacjentów – zobacz efekty!
  • Poznaj nasz zespół – doświadczeni specjaliści medycy estetycznej.
  • Nasze początki – poznaj historię Klinki piękna K&Z

Trendy i nowości

  • Nowość w ofercie: lifting twarzy bez skalpela – sprawdź, jak działa!
  • Trendy w medycynie estetycznej: jakie zabiegi zyskują na popularności i dlaczego?

Lifestyle i pielęgnacja

  • Jak dbać o skórę zimą – top 5 wskazówek
  • Jak poprawić kondycję skóry na wiosnę? Zabiegi idealne na tę porę roku.
  • Zdrowa dieta a piękna skóra – co jeść, aby przedłużyć efekty zabiegów?

Do każdego wpisu można dodać zdjęcia oraz link.

profil firmy w gogle medycyna estetyczna

Profil Firmy w Gogle: medycyna estetyczna

Zdjęcia i infografiki

Kolejna funkcja Profilu Firmy w Google to dodanie zdjęć i infografik. Zdjęcie możesz dodać do każdego wpisu, a także dołączyć do widoku głównego wizytówki. Zdjęcia gabinetu, zespołu i urządzeń w omawianej dziś branży mają bardzo duże znaczenie, zwiększają zaufanie, budują pozytywny wizerunek. A jakie zdjęcia w szczególności warto umieścić na profilu?

  • Zdjęcia kliniki: Pacjenci, przed podjęciem ostatecznej decyzji, z chęcią zobaczą, jak wygląda klinika. Czyste, gustowne wnętrza podkreślą dbałość o higienę i komfort pacjentów. Na profilu warto umieścić zdjęcia z zewnątrz, jak i z wewnątrz. Dobrym wyborem będą zdjęcia recepcji, poszczególnych gabinetów, a nawet holu bądź korytarza.
  • Prezentacja sprzętu i technologii: Zdjęcia nowoczesnych urządzeń, preparatów, akcesoriów będą dowodem na to, że klinika korzysta z zaawansowanych technologii, dba o jakość.
  • Zespół: Warto także załączyć zdjęcia zespołu np. specjalistów przy pracy, np. podczas konsultacji czy zabiegów, recepcjonistki umawiającej termin wizyty itp.
    Pokazanie efektów pracy: Zdjęcia przed i po (z zachowaniem prywatności pacjentów) umożliwią zainteresowanym ocenę realnych rezultatów zabiegów.

Pamiętaj jednak, że zdjęcia powinny być naturalne, przedstawiać Twoją klinikę, personel medyczny. Publikacja zdjęć stockowych mija się z celem.

Link building a optymalizacja Profilu Firmy w Google

Jak już wspomniałam powyżej, przy każdym opublikowanym wpisie na Profilu można umieścić link. Link może prowadzić na stronę główną Twojej witryny, kierować na sekcje poświęcone konkretnym zabiegom, na stronę rezerwacji online, do artykułu blogowego, który szczegółowo omawia dane zagadnienie.

  • Implementacja linków pomoże odbiorcom szybko znaleźć szczegółowe informacje na dany temat, a satysfakcja odbiorcy jest kluczowa.
  • Linki ułatwią robotom Google zrozumienie struktury Twojej strony www i powiązanie z profilem. Będzie to miało pozytywny wpływ na pozycje witryny w wynikach wyszukiwania.
  • Linkowanie do witryny z profilu Google (który ma wysoki autorytet w sieci) wzmocni wiarygodność Twojej strony, będzie też wspierać budowę autorytetu tematycznego.
  • Linki zamieszczane na Profilu Firmy w Google będą też dodatkowym źródłem ruchu na stronie www.

Optymalizacja Profilu Firmy w Google a medycyna estetyczna – korzyści

Prawidłowa optymalizacja Profilu Firmy w Google przynosi wiele korzyści o różnym charakterze. Przede wszystkim wspiera lokalne pozycjonowanie strony, zwiększa rozpoznawalność, wspiera budowę pozytywnego wizerunku.

  • Większa widoczność w wynikach wyszukiwania – Profile, które Google uzna za wartościowe dla użytkownika, wyświetlane są w organicznych wynikach wyszukiwania, zwykle na górze lub po prawej stronie listy. Widoczność w takich miejscach to szansa na wysoki CTR i konwersję.
  • Widoczność na mapach Google – Kolejnych plusem jest widoczność na mapach Google. Odbiorcy często weryfikują lokalizację, sprawdzają opcje dojazdu do danego punktu. W przypadku kliniki medycyny estetycznej, która działa lokalnie, to istotna kwestia.
  • Local Pack – Local Pack zawiera informacje na temat trzech firm, które Google uzna za najbardziej przydatne dla użytkownika. Użytkownik, z poziomu wyników wyszukiwania, widzi mapę Google, oceny (gwiazdki i liczbę opinii), adres, numer telefonu, link do strony internetowej. Wyniki wyświetlane w tym miejscu, generują wysoki CTR.
  • Wiarygodność – dobrze zoptymalizowany Profil Firmy w Google podkreśla profesjonalizm firmy, zwiększa zaufanie odbiorców.

Podsumowanie

Profil Firmy w Google to narzędzie, które powinna wykorzystać każda klinika medycyny estetycznej. Opcje w postaci publikacji zdjęć i wideo, dodawanie linków, publikacja wpisów, pozyskiwanie opinii i odpowiadanie na nie, wspierają budowę rozpoznawalności i pozytywnego wizerunku. Co więcej, Profil Firmy w Google wspiera pozycjonowanie lokalne i umożliwia uzyskanie dodatkowej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania.

 

 

Recent Posts
Brief w branży medycznejAbove the Fold