Ludzie listy piszą, czyli o newsletterach do pacjentów

Strona internetowa to podstawa współczesnego marketingu medycznego, bo to dzięki niej najczęściej znajdują nas nowi pacjenci, o których zabiegamy. Warto jednak pamiętać, że marketing to nie tylko pozyskiwanie nowych pacjentów, ale także dbanie o podtrzymywanie dobrych relacji z tymi, którzy już nas znają.

Jak przypominać o sobie pacjentom?

Łatwą i skuteczną metodą podtrzymywania relacji z pacjentami i klientami, jest newsletter. Trzeba tylko pamiętać, że treści wysyłane w cyklicznych wiadomościach powinny być przede wszystkim wartościowe dla odbiorców, aby szybko nie oznaczyli naszych maili jako spamu.

Co to znaczy „wartościowe treści”?

Ciekawe dla odbiorcy będą m.in. wszelkiego rodzaju porady tematyczne dotyczące np. naszej specjalizacji. Można zaplanować cykl porad dotyczących zdrowego żywienia, prostych ćwiczeń rehabilitacyjnych, produktów szkodliwych dla zębów czy dbania o skórę – temat zależy od tego, w czym się specjalizujesz.

Warto także doceniać stałych pacjentów proponując tylko dla nich specjalne rabaty. Informacja o przyznaniu vouchera konkretnej wartości rzadko spotyka się z negatywną reakcją odbiorcy.

Newsletter może pełnić także rolę informacyjną – zmieniasz godziny otwarcia gabinetu? Planujesz remont? A może masz w gabinecie nowy aparat USG? Poinformuj o tym zainteresowanych.

Jak pozyskać bazę maili?

W rejestracji zawsze pobierane są od pacjentów / klientów różne dane kontaktowe – nic nie stoi na przeszkodzie, aby poprosić ich także o podanie adresu e-mail. Musimy jednak pamiętać, że konieczne jest pisemne wyrażenie ich zgody na przesyłanie treści marketingowych. Jeśli ktoś nie wyrazi takiej zgody, nie dopisujmy go do bazy newslettera!

Musimy także dać odbiorcom możliwość zrezygnowania z otrzymywania wiadomości marketingowych i bezwzględnie respektować ich wolę.

Jak często?

Regularnie, ale nie za często. W zależności od Twojej dziedziny- jeśli jest dużo ciekawych treści, które można przekazać odbiorcom w przystępny sposób, możesz wysyłać wiadomości nawet co 2-3 tygodnie. W przeciwnym razie lepiej wysyłać newsletter rzadziej, ale warto dbać, żeby był bardzo wartościowy i oczekiwany prze odbiorców.

Pamiętaj, że w zakresie tworzenia wartościowych, przyciągających wzrok i przystępnie napisanych newsletterów możesz liczyć na pomoc naszych specjalistów.

Recommended Posts

Zostaw komentarz