Czy warto inwestować w pozycjonowanie strony internetowej?

 In porady dla lekarzy

Dziś skupimy się na ważnym pytaniu – czy warto inwestować w pozycjonowanie strony www? Choć coraz więcej firm usługowych i sklepów e-commerce decyduje się na taki krok (i chwali sobie taką decyzję), to nadal nie brakuje wątpliwości z tym związanych. Spieszymy z pomocą. Już na wstępie możemy jednak powiedzieć, że seo może okazać się bardzo dobrą inwestycją. A dlaczego? Uzasadnimy to poniżej.

Pozycjonowanie strony – dlaczego warto?

Zacznę od podkreślenia, że seo, choć jest związane z kosztami, jest bardziej inwestycją niż wydatkiem. Przeznaczone na pozycjonowanie środki, mogą przynieść wiele korzyści, przede wszystkim, przełożyć się na konwersję i zyski. Ale po kolei. Dlaczego warto inwestować w tego typu e-marketing?

Widoczność w wynikach organicznych i ruch na stronie

Głównym celem działań SEO jest zwiększenie widoczności strony www lub sklepu e-commerce w organicznych wynikach wyszukiwania. Jest to sprawa priorytetowa – sytuacja, w której użytkownik przeklikuje się na drugą, trzecią czy piątą stronę wyników wyszukiwania, jest rzadkością.

  • witryny zajmujące pozycje w top1, top2 i top3 wyników organicznych uzyskują CTR w wysokości 55,3%,
  • (https://firstpagesage.com/)
  • strony z top 10 generują CTR w wysokości 88%. (https://firstpagesage.com/)

Większe zaufanie i pozycja eksperta

Witryny zajmujące topowe pozycje w wynikach wyszukiwania, cieszą się największym zaufaniem użytkowników, uznawane są za wartościowe źródła wiedzy. Firmy, którym udało się uzyskać dobrą widoczność w wynikach organicznych, są są bardziej rozpoznawalne, mają pozycję eksperta w danej dziedzinie, są wiarygodne.

Wysoki ruch organiczny

  • Wysoki ranking strony www przekłada się na wysoki ruch organiczny. A każda sesja na stronie może zmienić się w konwersję.
  • Co więcej, ważnym elementem strategii pozycjonowania jest link building. Pozyskiwane linki zewnętrzne są jak głosy zaufania, budują autorytet tematyczny i stanowią dodatkowe źródło ruchu.
  • Taką samą sytuację mamy przy optymalizacji Profilu Firmy w Google – profil wspiera pozycjonowanie lokalne, jest elementem budowy relacji z pacjentami i klientami ( np. poprzez udzielanie odpowiedzi na opinie), ale też, dzięki opcji dodania linków, jest źródłem ruchu na stronie www.

Wyższa konwersja

Widoczność w wynikach organicznych, wiarygodność, pozycja eksperta, przekładają się na wzrost konwersji. Żyjemy w czasach, w których ścieżki zakupowe potencjalnych klientów w ogromnej większości rozpoczynają się w wyszukiwarce Google. Odbiorcy szukają w sieci informacji na temat gabinetów lekarskich, kosmetologów, fizjoterapeutów czy stomatologów. W sieci weryfikują informacje dotyczące poszczególnych zabiegów, na przykład z zakresu medycyny estetycznej, w sklepach e-commerce kupują kosmetyki oraz różnego typu akcesoria.

Widoczność w wynikach organicznych przekłada się na większą rozpoznawalność marki, mnoży szanse na konwersję. Odbiorcy skupiają swoją uwagę na witrynach z topowych pozycji i korzystają z ofert firm, które zdobyły takie miejsce.

Docieranie do osób z okolicy

Pozycjonowanie lokalne, które w przypadku placówek medycznych, klinik, gabinetów lekarskich, stomatologicznych czy fizjoterapeutycznych przeprowadzane jest najczęściej, umożliwia dotarcie do osób z okolicy. Oznacza to, że witryna wyświetlana jest osobom z konkretnego miasta, dzielnicy czy innego obszaru. Pacjenci i klienci zwykle zainteresowani są konkretną lokalizacją, szukają specjalistów niedaleko miejsca zamieszkania czy miejsca pracy.

Lepsza kondycja strony www

To moim zdaniem jedna z ważniejszych zalet pozycjonowania. Działania prowadzone w ramach strategii seo, uwzględniają optymalizację techniczną, implementację wartościowego contentu, pozyskiwanie linków zewnętrznych. Wszystkie te prace nie tylko przekładają się na ranking witryny, ale też na ogólną poprawę jej kondycji – sprawiają, że strona:

  • staje się przyjazna dla użytkownika,
  • działa wydajniej,
  • ma uporządkowaną strukturę.

Zmiany wprowadzone w ramach strategii seo, nie znikają i trwale wspierają promocję kliniki, gabinetu czy sklepu e-commerce w sieci. Procentują nawet po zakończeniu prac pozycjonerskich.

Czy warto inwestować w pozycjonowanie

Czy warto inwestować w pozycjonowanie

Ekonomiczna forma reklamy

Trzeba też wspomnieć o tym, że pozycjonowanie stanowi ekonomiczną formę reklamy. Działania, zwłaszcza w perspektywie długoterminowej, generują mniejsze koszty, niż inne formy e-marketingu.

  • Efekty seo są długotrwałe, nie znikają z dnia na dzień. Reklamy płatne, na przykład Google Ads lub Facebook Ads, działają na innej zasadzie. Emisja reklam wstrzymana jest natychmiast to wyczerpaniu budżetu. W momencie, w którym kończą się środki, Twoja firma przestaje być widoczna w sieci.
  • W przypadku kampanii Google Ads czy Facebook Ads, konieczny jest budżet na samą kampanię, pobierana jest opłata za kliki czy za wykonane przez odbiorcę działania. Kolejny koszt, to obsługa reklam. Koszty pozycjonowania skupiają się przede wszystkim na konkretnych działaniach specjalistów, ewentualnym zakupie dostępu do narzędzi czy wtyczek. W przypadku współpracy z agencją e-marketingową zwykle jedynym kosztem jest stały abonament.

Przewaga nad konkurencją

Aktywne prace seo, coraz wyższy ranking strony www to także przewaga nad konkurencją. Każda pozycja w górę, zwłaszcza, jeśli chodzi o pozycje topowe, to wiele korzyści i sposób, by zostawić w tyle konkurencję.

Inwestycja w seo – tak czy nie?

Choć już odpowiedzieliśmy na to pytanie, warto powiedzieć to jeszcze raz. Inwestycja w SEO przynosi wiele korzyści, są to:

  • widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania,
  • generowanie wartościowego ruchu,
  • długotrwałe efekty,
  • budowa wiarygodności i pozycji eksperta w branży,
  • przewaga nad konkurencją,
  • poprawa ogólnej kondycji strony www,
  • docieranie do szerokiej grupy odbiorców,
  • ekonomiczna forma e-marketingu.
Recent Posts
ile kosztuje pozycjonowanie