Czy lekarz potrzebuje strony internetowej ?

„Jeśli nie ma ma cię w internecie to nie istniejesz” – z tym brutalnym powiedzeniem można polemizować, ale co prawda, to prawda. O ile w prywatnych relacjach można poradzić sobie bez wsparcia internetu, o tyle zawodowo trudno o dziedzinę, która nie potrzebuje wsparcia wirtualnej sieci. Nie inaczej jest z branżą medyczną.

88% pacjentów szuka lekarzy i opinii o nich w internecie

Wielu specjalistów widnieje w wirtualnych katalogach medycznych, gdzie poza imieniem, nazwiskiem i specjalizacją najczęściej  można dowiedzieć się jeszcze o adresie gabinetu i… i na tym koniec. Dla pacjenta to jednak zdecydowanie za mało. Trudno zdecydować, którego kardiologa lub ortopedę wybrać, jeżeli wiemy o nich dokładnie tyle samo – niewiele.

Dla kogo strona www?

Nie ma znaczenia, czy lekarz ma prywatny gabinet, czy przyjmuje w innych placówkach – personalna strona internetowa to najlepsza wizytówka w internecie.
Dzięki własnej stronie lekarz może nie tylko dokładnie przedstawić swoje kwalifikacje, udział w konferencjach, publikacje naukowe lub opisać doświadczenie zdobyte przez lata pracy. To także miejsce na publikowanie informacji o przypadkach, jakie do tej pory leczył, lub bazy wiedzy na temat chorób z zakresu swojej specjalizacji. Takie informacje często są poszukiwane przez pacjentów borykających się z konkretnymi schorzeniami. Jeśli na personalnej stronie lekarza znajdą wyczerpujące informacje na interesujący ich temat istnieje duże prawdopodobieństwo, że właśnie do tego lekarza udadzą się na konsultacje. Dlaczego? Ponieważ przekazał im swoją wiedzę i wzbudził zaufanie.

Bądź tam, gdzie szukają Cię pacjenci

Jakie informacje (poza artykułami medycznymi) są istotne dla pacjentów na stronach lekarzy i placówek medycznych:
→ terminarza wizyt
→ zakresu badań i usług
→ cennika i akceptowanych formy płatności
→ adresu (z mapą dojazdu)
→ informacji o ewentualnej współpracy z NFZ

Stworzenie dobrej strony internetowej nie jest trudne. Szereg firm specjalizuje się w budowie stron w oparciu o CMS (system zarządzania treścią), dzięki czemu administrator może z łatwością modyfikować i dodawać teksty na stronie.

Więcej informacji o marketingu usług medycznych będziemy publikować w kolejnych wpisach.

Recommended Posts