Blog medyczny: narzędzie marketingowe dla branży medycznej

 In porady dla lekarzy

Blog medyczny to doskonałe źródło wiedzy dla pacjentów, a jednocześnie wsparcie procesu pozycjonowania. Ale, żeby artykuły blogowe dobrze spełniały swoją funkcję, muszą mieć wartość dla odbiorców i być zoptymalizowane pod kątem fraz kluczowych. Pod uwagę należy jeszcze wziąć kilka istotnych kwestii. Poniżej nieco więcej na ten temat.

Blog na stronie medycznej

Prowadzenie bloga to działanie z zakresu e-marketingu, które sprawdza się w wielu branżach. Jest też dobrym posunięciem w przypadku stron www klinik piękna, gabinetów stomatologicznych, gabinetów lekarskich i wszelkiego typu placówek medycznych. Wyróżniamy dwa główne powody, dla których warto regularnie publikować artykuły: zwiększanie satysfakcji odbiorców i wsparcie procesu pozycjonowania.

Blog medyczny a satysfakcja pacjentów

Współcześni pacjenci chcą uzyskać informacje tu i teraz. Zależy im na tym, by w ułamku sekundy sprawdzić, ile kosztuje wybielanie zębów, jakie kosmetyki na trądzik czy, jak pozbyć się cellulitu. Merytoryczne artykuły blogowe umożliwiają przekazanie ważnych informacji, budują autorytet tematyczny strony, są także sposobem, by zbudować relacje z pacjentami, opowiedzieć im o swojej ofercie.

Blog medyczny a pozycjonowanie

Artykuły blogowe są także ważnym elementem pozycjonowania. I to z kilku powodów:

  • umożliwiają zwiększenie widoczności witryny na istotne słowa kluczowe – w artykułach można umieścić frazy intencyjne czy frazy długiego ogona,
  • budują autorytet tematyczny – Google coraz mocniej podkreśla, jak istotne jest, aby witryna była wartościowym źródłem informacji,
  • ciekawe publikacje sprawią także, że zbudujesz wizerunek eksperta, zwiększysz wiarygodność,
  • regularne publikacje zwiększają crawl budżet, sprawiają, że Google widzi, że strona www żyje. Może to przełożyć się na zwiększenie crawl budżetu i szybkości indeksacji.

Jak prowadzić bloga medycznego?

A jak prowadzić bloga medycznego?

  • Tematyka

Warto byś poznał oczekiwania i potrzeby pacjentów, zastanowił się, z jakimi obiekcjami się zmagają, jakie mają potrzeby. Taka analiza to doskonały sposób na znalezienie interesujących tematów.

  • Regularność

Istotną rolę odgrywa regularność publikacji. Najlepiej, by artykuły pojawiały się w określonych odstępach, na przykład raz na tydzień.

  • Jakość

Jakość treści to kolejny, ważny element. Twój content powinien być zrozumiały dla odbiorców, nie może ich wprowadzać w błąd. Doskonałym uzupełnieniem treści będą też grafiki, zdjęcia oraz wideo.

  • Trafność

Każdy artykuł powinien być zoptymalizowany pod kątem fraz kluczowych, które pacjenci wpisują w wyszukiwarkę. Frazy kluczowe możesz zweryfikować w specjalistycznych narzędziach, np. w Senuto. Pomocą będą także autouzupełnianie i podobne wyszukiwania Google.

  • Interakcja

Możesz także zachęcić czytelników do komentowania i zadawania pytań. Zwiększy to zaangażowanie odbiorców.

Blog na stronie medycznej – o czym jeszcze pamiętać?

O czym jeszcze pamiętać w przypadku bloga medycznego? Istotne są takie kwestie, jak:

  • hierarchia nagłówków – H1, H2, H3 itp.
  • naturalne rozmieszczenie słów kluczowych
  • w przypadku grafik i zdjęć konieczne są atrybuty alt i odpowiednie podpisy
  • pamiętaj także o Kodeksie etyki lekarskiej i zakazie reklamy.

Blog medyczny a E-E-A-T

E-E-A-T, czyli mówiąc najogólniej, autorytet autora. W przypadku branży medycznej wspomniana kwestia jest szczególnie ważna. Merytoryczne, przygotowane przez specjalistę treści zwiększają wiarygodność strony www, jak i całej placówki. Istotne więc, by powiedzieć pacjentom, kto przygotował artykuł, zamieścić bio autora, a nawet linki do jego innych publikacji.

Integracja bloga medycznego z innymi działaniami marketingowymi

Publikacja treści na blogu to dopiero pierwszy krok. Warto, byś zadbał o promocję artykułów. Linki do tekstów warto udostępnić w mediach społecznościowych czy na Profilu Firmy w Google.

Podsumowanie

Prowadzenie bloga medycznego to skuteczna strategia marketingowa, która umożliwia docieranie do nowych odbiorców oraz zwiększenie widoczności w sieci. Merytoryczne artykuły to także edukacja pacjentów, budowa wiarygodności i wizerunku eksperta. Ale, istotne jest, by treści pojawiały się regularnie i były zgodne z potrzebami pacjentów.

Recent Posts
seo on site, on-site branża medycznawideo marketing medycyna